פורט ברטון, הפיליפינים – היופי לפני הפיתוח

לקחנו את הנסיעה בג’יפני בן 6 שעות לפורט ברטון ולמרות שהגענו לטרמינל שעה וחצי לפני זמן היציאה המתוכנן, הצלחנו רק לקבל רק שני המושבים האחרונים בחלק האחורי של הג’יפני ליד כמה גורים בכלוב, וערמת מזוודות ענקית.

נסיעה עם ג’יפני ארוז לפורט ברטון
בדרך, בטוח שהגשם חזר והיה לנו מזל להגיע דרך השלוליות הגבוהות בברך בדרך הבוץ המובילה לעיר פורט ברטון.

נסיעה מסוכנת בכבישים מוצפים לפורט ברטון

קיבלנו את פנינו במלון שלנו, פונדק אל בושו, על ידי בחור חביב וידידותי מאוד בשם פיטר. הוא בדק אותנו לחדר שלנו בקומה השנייה שהיה יפה. היה לו פטיו מסיבי משלה, שלם עם ערסל נצרים המשקיף על הים. למעשה הים התהפך כמעט למדרגות המסעדה שמתחתנו, זה היה מדהים. לרוע המזל הגשם נמשך אך מסיבה כלשהי עדיף להיתקע בגשם אם תסתכלו על הים.

נוף מהסיפון שלנו בפונדק אל בושו

למחרת התבהר הגשם. הדבר העיקרי לעשות בפורט ברטון הוא סיור מקפץ באי לכמה מהנקודות המהממות הרבות בארכיפלג מול החוף. לא הסתדרנו להזמין את הסיור ביום השמש הראשון שלנו, אז במקום זאת בילינו את היום בשכבה על חוף הפיליפינים היפה ונהנים מהשמיים הצלולים. הגשם חזר אחר הצהריים במשך כמה שעות, ובשלב זה פשוט הצטננו בערסלים שלנו וצפינו בתצוגת ברק מדהימה שמטילה אימה על הים לא קילומטר מול המלון שלנו. ברגי האור פילחו את הים ואת עור התוף שלנו במידה שווה עם קריסות מרהיבות. מעולם לא ראינו ברקים כל כך קרובים. אחר הצהריים התפנו השמיים בדיוק בזמן כדי להתייחס אלינו לשקיעה יוצאת דופן, שנהנינו ממנו עם כמה פינה קולדות בבר המסעדות האהוב עלינו, ביסטרו ברטון.

יש קוקטיילים במים בשקיעה – פורט ברטון

וזה היה הסיפור במשך 5 הימים שלנו בפורט ברטון, הבקרים היו שטופי שמש ויפים במשך כמה שעות, ואז היו 3 – 4 שעות של סופות רעמים אחר הצהריים לפני שהתפנה לקוקטיילים בשקיעה. כמובן שזה לא התנאים האידיאליים לחופשת חוף, אבל זה בטוח מכה יושב בבתי קפה בעיירות הרחק מהים, מחכה לכל סימן לעצירה של הגשם.

☞ ראה גם: אתרי הנופש הטובים ביותר בפלאוואן בפיליפינים

מזג אוויר גשום בפורט ברטון

לילה אחד בביסטרו ברטון היו לנו כמה קוקטיילים נוספים ודיברנו עם משפחה אמריקאית שהייתה בפורט ברטון במשך 10 ימים. הייתה להם סירה כל יום מוציאים אותם לאיים, מבשלים אותם ארוחת צהריים ואפילו יוצאים לחנית דיג בשבריר של עלות “הסיורים” המקומיים המאורגנים מברטון טאון. החלטנו לנסות איתם את מזלנו בסיור קפיצות אי, אז למחרת בבוקר פגשנו אותם במלון שלהם ויצאנו לדרך. מזג האוויר כבר נראה רעוע, כאשר עננים כהים מתנשאים באופק. הצלחנו להיכנס לשעתיים של שנורקלינג טוב וכמה ניסיונות כושלים לדיג חנית לפני שהובהלנו חזרה לסירה ליד הנהג. ברור שהוא היה מודאג מהסערה שלאחר מכן, שהייתה כל כך גרועה עד שלא נוכל לחזור לעיר פורט ברטון. נאלצנו לסגת לאי סמוך כדי לחכות למקלחות הרעם האגרסיביות.

סערת ברק מטורפת בפורט ברטון

בלי שום דבר אחר לעשות באי, החבר’ה ואני האמריקאים, יצאנו לשנורקל נוסף. המים היו הרבה יותר חמים מהגשם, ששפך מהשמיים כמו ברז ענק. כשמזג ​​האוויר התבהר, חזרנו לעיר וסיימנו את יום החופש כפי שעשינו כל יום בפורט ברטון, עם קוקטייל נחמד על החוף, מתבונן בשמש שולטת על הים.

אחת השקיעות היפות הרבות בפורט ברטון
ביום האחרון שלנו בפורט ברטון היו לנו 3 שעות השמש הסטנדרטיות בבוקר, בהן נהגנו להסתובב ולבדוק את העיר. מעדנו במאבק זין, וזה לא באמת העניין שלנו אלא בגלל שזה חלק עצום כל כך מתרבות הפיליפינו החלטנו לעצור ולצפות בכמה קרבות. חשבתי להציב הימור כמו שהמקומיים עושים, מתוך מחשבה שזה לא יכול להיות הרבה הימורים עם חבורה של דייגים שלא שולמו, אך להפתעתי ההימור המינימלי היה בסביבות 30 דולר עם חלק מהסירים שהגיעו ל -16,000 פזו, בסביבות 400 $ ! שזה סכום כסף מדהים עבור קבוצת חבר’ה שמגרדים את פרנסה מהים. בכל אופן בסופו של דבר היינו רק צופים ולמרות שהספורט עצמו די מבעית, ההתרגשות ברחוב לפני ובמהלך כל קטטה הייתה מדהימה. חמישים או מחבר’ה של עפרות צרחו בראש ריאותיהם, לקחו והעניקו הימורים בזמן שבחור אחד אסף אגרופי כסף מכל אחד מהם טוב יותר. אני לא יודע איך הוא המשיך לעקוב. המריבות נמשכו מעט יותר מדקה, ובשלב זה הובלה התרנגולת ההפחתה, מדממת וחסרת חיים, למקהלה של נרגשים נרגשים על ידי מי שהיה לו אחד או הפסידו כסף בתוצאה זו. היה מעניין בלשון המעטה, וכפי שספורט חולני, ראינו את עצמנו בר מזל שהיינו עדים לזה, מכיוון שלא הרבה תיירים מסוגלים למצוא את קרב הזין האותנטי החמקמק בפיליפינים.

קרב זין בפורט ברטון
לחץ על כל אחת מהתמונות הבאות כדי להציג מצגת שקופיות מהירה של כל התמונות מהבלוג הזה!

נסיעת הג’יפני שלנו עוזבת את פורט ברטון

תודה לאל על שמש אחר הצהריים

גורים כלובים בחלק האחורי של הג’יפני
ג’יפני מתוק

אוהב את זה? להצמיד אותו! ?

הצהרת אחריות: עזים בדרך היא מקורבת באמזון וגם שלוחה עבור כמה קמעונאים אחרים. המשמעות היא שאנחנו מרוויחים עמלות אם אתה לוחץ על קישורים בבלוג שלנו ורכישה מאותם קמעונאים.